2011-08-28

Bröllopskort

Just nu håller jag på och gör lite bröllopskort, dels för att det är så kul och dels för att jag ska hjälpa till att göra lite kort till ett bröllop och därför behöver lite exempel. Bruden (och möjligen brudgummen :)) har bestämt sig för att ha chockrosa och äppelgrönt som "sina" färger, ett färgval som inte förvånade mig ett skvatt då jag känner bruden väl sedan hon var en liten skrutta på 4,5 år. :)

Så här blev en av mina idékort:


Guldembossad stämpel från Panduro.


Ett chockrosa organzaband och ett äppelgrönt satinband (går att beställa i hel rulle hos Apidae/Sykompaniet) som knyts tillsammmans i en rosett är färgklicken och dekorationen. organzabandet ligger under "mattan" och satinbandet under motivet, så blir det lite extra liv.


Tack för titten!

1 kommentar:

Unknown sa...

Så fint.
Kram Elin