2012-02-09

Minikort med hjärtan

När man ska ge bort sina presenter på Alla Hjärtans Dag passar det bra med ett minikort till! :) Idag visar jag de här minikorten hos Apidae/Sykompaniet.


På mitt första kort har jag använt det nya laserutskurna hjärtat som mask och duttat över med färg. Här och var på swirlarna har jag fäst rosa halvpärlor.


På mitt andra kort har jag använt hjärtat jag använde som mask! Runt kanten limmade jag pärlfloss, sen dekorerades kortet med det nya läckra sammetsbandet och lite halvpärlor.


Och ja, det håller att limma pärlfloss - om man använder Scrappy Glue, min favorit :) Man får hålla fast det eller klämma fast det med små klämmor medan det torkar, men sen sitter det som berget!


Glöm inte att köpa cellofanpåsar till dina minikort också! Till kort som är 3 inch breda och 3 1/4 inch höga passar de påsarna som är 83 x 83 mm perfekt!

Inga kommentarer: