2011-09-11

Läckra paket...

Idag tipsar jag hos Apidae/Sykompaniet om hur man med mycket enkla medel snabbt kan göra läckra paket! Jag har som bas använt ett tunt brunt papper, på det viset kommer band och snören helt till sin rätt.


På första paketet har jag lindat några varv med Baker,s Twine, ett tunt tvåfärgat snöre.


Man kan också använda de läckra papperssnörena, här har jag blandat två platta snören och ett tunt tvinnat. Jag har utgått från färger som jag tror mottagaren ska tycka om, på det viset kan de komma till användning igen eftersom det är en pysslare som ska få paketet :)


Dottern skulle på kalas och ville naturligtvis också ha ett fint paket med sig! Här använde vi ett betydligt mer mönstrat papper (med PRINSESSOR - förstås...) och använde födelsedagsbarnets två favoritfärger rosa och turkost till papperssnörena. Presenten bestod av två paket och de bands ihop med snörena för att de inte skulle halka omkring så mycket under transporten.


Hoppas ni har fått lite inspiration inför höstens kalas och julklapparna vi snart måste börja fixa med... Varmt välkommen in i Apidae/Sykompaniets webbutik och botanisera bland våra fina snören och trådar!

Inga kommentarer: